Autònoms de l’Anoia coneixen les oportunitats que ofereix el 2.0 als seus negocis

21.05.2019

Aprendre i conèixer de primera mà quines oportunitats ofereix el 2.0 al col·lectiu dels autònoms ha estat l’objectiu principal d’una nova sessió organitzada per la sectorial dels autònoms de la Unió Empresarial de l’Anoia.

La jornada s’ha emmarcat dins del cicle de trobades anomenada “Cafè dels Autònoms”, un espai de trobades periòdiques, que se celebren cada dos mesos. L’objectiu d’aquestes jornades és la de posar en comú necessitats d’aquest col·lectiu per tal de debatre temes del seu interès, i a la vegada, donar consells i oferir formació especialitzada en el sector.

Sota el títol “Més enllà del 2.0: com les xarxes socials poden ajudar als autònoms”, la jornada ha emfatitzat com les xarxes socials són determinants per potenciar els negocis, però a la vegada, cal que hi hagi una bona estratègia al darrere.

La sessió -que ha comptat amb una quinzena d’assistents- ha anat a càrrec de Marc Mañé, periodista, assessor en xarxes socials, social media i community manager. Mañé va destacar la importància de ser a les xarxes per tal de donar visibilitat al negoci, però que no s’ha de confondre les xarxes socials en xarxes comercials. En aquest sentit, Mañé va aconsellar i va exposar diverses estratègies al col·lectiu segons el tipus de negoci que es dediquen, i quina plataforma social era la més idònia. Tot i això, l’assessor i community manager va afegir que no és del tot necessari que l’empresa sigui present a les xarxes socials: “val més ser-hi en una i fer-ho bé, que no tenir tot de xarxes obertes i no ser constant”.

La propera sessió se celebrarà durant el mes de juliol.

UEA autònoms

Els autònoms són una part molt important del teixit empresarial del nostre territori, gairebé 8.000 persones a la comarca de l’Anoia, i la línia de registrats continua de forma ascendent. És un col·lectiu amb un pes específic important que crea riquesa i genera ocupació, i té un paper clau en la dinamització de l’economia. La seva situació, però, sovint els porta a la desprotecció i vulnerabilitat vers altres col·lectius de treballadors. Per tot plegat, la Unió Empresarial de l’Anoia ha creat aquest espai de debat, per intercanviar punts de vista, crear sinergies entre ells i fer networking. D’altra banda la UEA recorda que l’entitat està oberta a tots els autònoms, siguin del sector que siguin, i que vulguin participar en aquestes trobades.

 

Altres notícies

La indústria concentra un terç del valor afegit brut a l’Anoia

La indústria concentra un terç del valor afegit brut a l’Anoia

Segons l’estudi “Polígons d’activitat econòmica a Catalunya: reptes i escenaris reguladors”, elaborat pel Departament d’Empresa i Treball amb la col·laboració del Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona, Catalunya compta amb un total de 1.448 polígons...

Èxit d’assistència al primer acte “Aprenentatges a través de l’empresa anoienca” per al col·lectiu UEA Joves amb l’experiència de Calaf Grup en el relleu a l’empresa familiar

Èxit d’assistència al primer acte “Aprenentatges a través de l’empresa anoienca” per al col·lectiu UEA Joves amb l’experiència de Calaf Grup en el relleu a l’empresa familiar

La UEA -a través del col·lectiu UEA joves, dirigit a joves empresaris/es, directius/ves i emprenedors/es d’entre 22 i 35 anys- va organitzar la primera sessió d’un nou cicle de conferències i visites a empreses anomenat “Aprenentatges a través de l’empresa anoienca”....

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.