Finalitza amb èxit la 9a edició de l’Igualada Prepara’t sobre el nou mercat laboral

24.11.2020

La 9a edició de la Setmana de l’Ocupació – Igualada Prepara’t finalitza amb èxit d’assistència i bona puntuació per als i les assistents. Es tracta de la del projecte social impulsat conjuntament des de la Unió Empresarial de l’Anoia i l’Ajuntament d’Igualada, amb l’objectiu de donar eines i acompanyament per a la recerca de feina en el nou mercat laboral a persones que en cerquen, que estan en situació d’atur o que busquen un canvi professional.

Aquesta edició va aprofundir els canvis que ha obert la pandèmia: sectors que creixen, un nou model de treball i noves maneres de treballar, que comporten molts reptes, ja sigui per exemple, la necessitat vital de les eines informàtiques, per teletreballar o fer afrontar amb èxit una entrevista de feina.

El Prepara’t 2020 -que va arrencar el passat dilluns dia 16 i va finalitzar el divendres dia 20 de novembre- es va realitzar íntegrament a través d’una plataforma virtual, donades les circumstàncies generades per la pandèmia. Aquesta novena edició va oferir dues propostes clarament diferenciades: per una banda, sessions formatives amb experts i ponents reconeguts, i per l’altra, el Connecta, l’activitat que uneix oferta i demanda de feina.

Sessions formatives per donar eines per a la recerca de feina

En aquest sentit, el dilluns dia 16 de novembre, va tenir lloc la ponència “El Mercat Laboral a l’Anoia” a càrrec del regidor de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, Jordi Marcé i el president de la Unió Empresarial de l’Anoia, Joan Domènech.

Per la seva part, Marcé va detallar els diversos programes que es desenvolupen des d’Ig-Nova Igualada, així com també, les diferents línies i àrees d’actuació que es realitzen al servei de la ciutadania com l’orientació, la prospecció i la formació: “Són els tres pilars que giren al voltant de les persones. Des d’Ig-Nova i el departament d’ocupació treballem amb la millora constant per oferir la màxima qualitat dels nostres serveis”, A més, el regidor també va exposar que en “la recerca de feina combina molts factors: entre ells, la motivació, l’actitud positiva i l’autoconeixement. Podem afrontar qualsevol repte o qualsevol dificultat si hi posem una actitud positiva”.

Per la seva part, el president de la Unió Empresarial de l’Anoia va oferir una presentació del teixit empresarial productiu de la comarca, destacant que “l’Anoia és una comarca diversificada i basada en petites i mitjanes empreses” i que “és la comarca de Catalunya que major especialització presenta en arts gràfiques i metal·lúrgia”. Tot i així, Domènech va animar a tothom en la recerca de feina davant la situació generada per la pandèmia i va explicar que tot i el context, hi ha empreses anoienques que cerquen personal “Aprofiteu les eines del nou mercat laboral per aconseguir els vostres objectius”, va destacar.

Tant el president com el regidor van exposar les diverses accions que es desenvolupen tant des del consistori com des de la patronal es destinen recursos i projectes per fomentar l’ocupació. Per la seva part, Marcé va detallar els diversos programes que es desenvolupen des d’Ig-Nova Igualada; i per l’altra part, Domènech va exposar la borsa de treball que disposa la UEA on les empreses de l’Anoia associades a l’entitat publiquen les seves vacants, o el programa 30 PLUS que ofereix contractació subvencionada a les empreses per inserir persones d’entre 30 i 45 anys.

Seguidament, va tenir lloc la conferència “Quin és el futur laboral que ens espera? Estratègies per liderar el nostre projecte de vida”, a càrrec de Marta Zaragoza, economista, assessora, formadora, conferenciant i investigadora. Durant la sessió s’hi exposaren algunes de les claus del futur laboral, però també com liderar el propi projecte laboral, professional i/o emprenedor amb l’objectiu de donar la millor resposta als nous reptes presents i futurs.

Zaragoza va animar a tots i les assistents a utilitzar les noves tecnologies “La innovació i la creativitat han de ser eixos fonamentals. Sempre ens hem de transformar i donar la nostra visió més millorada. Les tecnologies han de formar part nostra sí o sí” i que “De la Covid-19 podem extreure coses positives com el teletreball. Ens ha donat més eficiència i més eficàcia. Estalviem recursos, tenim millor organització espai i temps, i també, una millor conciliació”. A més, Zaragoza va fer un repàs del futur dels sectors on apunta que les professions que més en tenen són les professions basades en les noves tecnologies, l’alimentació, els serveis a l’empresa, el medi ambient, la salut física o mental, l’educació i el sector públic.

El dimarts va ser el torn de la conferència “Com vendre’t avui dia per buscar feina” a càrrec de Mónica Mendoza, psicòloga, conferenciant internacional, formadora, experta en intel·ligència emocional, motivació, vendes i creixement personal. Durant la conferència motivadora, Mendoza va destacar la importància de potenciar les habilitats personals que no només ens permetran aconseguir els reptes laborals, sinó a tenir una vida més plena i va animar als i les assistents a fer autocandidatura: “Manifesteu el vostre talent i el vostre coneixement. No us frustreu si no us responen, això forma part de la vida” i que “Hem entrat en un entorn VUCA: volàtil, ambigu, complex i incert. Ara més que mai hem de treballar la identitat digital” i que per fer-hi front, és molt important l’autoconeixement: “Ens hem de saber vendre i diferenciar-nos del mercat”.

Després van tenir lloc dos tallers a càrrec de Carlos Bella, docent universitari, conferenciant, consultor i formador en habilitats directives i intel·ligència emocional. Uns tallers que van donar les eines necessàries per fer front a l’activitat posterior, al Connecta, l’espai relacional d’oferta i demanda de feina. En el primer taller “Com fer un CV d’impacte”, Bella va destacar que “El CV ha de reflectir la vostra professionalitat, això és el que el fa atractiu de debò. Serveix perquè algú que no et conegui, agafi el telèfon i et truqui. No només ha de ser un recull del que has estudiat o fet, ha de ser un flyer dels serveis que ofereixes” i que al CV hi ha de dir “Qui ets, què sents, què ofereixes. Això és un CV eficient perquè sigui la clau per fer un procés de selecció òptim i amb èxit”.

El segon taller impartit per Bella “Com preparar-te per a una entrevista virtual”, l’expert va destacar que “les entrevistes de feina virtuals han vingut per quedar-se” i va donar consells als i les assistents per fer-hi front.

32 ofertes de feina al Connecta

Els dies 18, 19 i 20 de novembre va tenir lloc el Connecta, que després de l’èxit de la darrera edició, enguany ha presentat la novetat de celebrar-se durant tres dies consecutius. Es tracta d’un espai creat per generar oportunitats i reactivar l’ocupació i les oportunitats de treball del nostre territori, és a dir, un punt de trobada entre empreses que cerquen personal per a les seves plantilles i persones que busquen feina.

El Connecta d’enguany ha presentat un total de 32 ofertes de feina de dotze empreses de la comarca amb diferents perfils sol·licitats: des de vacants més tecnològiques, fins a perfils com llicenciats/des en ADE, auxiliars/es administratius/ves, peons, operaris, entre altres. En aquest sentit, una quarantena de persones han presentat les seves corresponents candidatures i s’han entrevistat amb les empreses que participaven en aquesta acció.

Les empreses que s’han presentat al Connecta valoren positivament aquest esdeveniment i destaquen la novetat en gestionar-ho a través de la plataforma online, que tot i ser una aposta arriscada, ha donat molt bon resultat, ja que algunes d’elles ja han trobat els candidats i han pogut tancar les ofertes de feina. Des de l’organització se celebra la bona entesa per ajudar a les persones fomentant l’ocupació i oferint eines per a la motivació i recerca de feina; així com a la vegada, ajudar al teixit empresarial a captar talent.

 

 

 

Altres notícies

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.