Més de mig miler de persones assisteixen a la 4a Setmana de l´Ocupació d´Igualada

29.10.2015

Igualada ha celebrat la 4a Setmana de l’Ocupació amb la voluntat d’oferir a les persones que es troben en situació d’atur l’oportunitat de conèixer les tendències del mercat laboral actual, conèixer noves eines per trobar feina, i rebre els millors consells de la mà de professionals especialistes en el seu àmbit.

Gairebé 600 persones, unes 100 en cada acte, han assistit a les sessions matinals del Prepara’t que s’ha celebrat a l’auditori del Museu de la Pell.

Visió del mercat laboral a l’Anoia. La taula rodona formada per empresaris de diferent sectors econòmics va donar una visió general de la situació actual del mercat laboral, des dels perfils més demanats, fins el tipus de formació que es necessita per accedir en els diferents sectors. La majoria d’empresaris van destacar la importància de tenir una bona formació i conèixer idiomes, i en relació a la demanda de perfils professionals van coincidir en què en cada sector hi ha molta varietat, tot i que en el cas del sector logístic la gran demanda són operaris. També es va posar de relleu la importància de treballar molt bé el currículum professional per que és la carta de presentació.

“Cal recuperar la figura de l’aprenent”, així ho va afirmar el director general d’Infojobs, Jaume Gurt, argumentant que hi ha un desencaix entre la formació i les necessitats del mercat laboral actual. També va destacar les poques ajudes i facilitats que tenen els emprenedors en aquest país a l’hora d’engegar una empresa. L’empresa Infojobs té previst tenir 1,5 milions de vacants aquest any, i entre els perfils més demanats hi ha vendes (comercial), atenció al client, i feines relacionades amb tecnologia.

“L’aptitud et fa arribar a l’entrevista, però és l’actitud el que fa que t’agafin”. Ho afirmava la psicòloga i orientadora professional Cèlia Hil en la seva conferència sobre tendències en l’entrevista de selecció. Segons Hil és imprescindible preparar-se molt bé una entrevista informant-se prèviamet de l’empresa i fent un anàlisi DAFO d’aquesta. La psicòloga va recomanar tenir un perfil a la xarxa social Linkedin per trobar sinergies amb altres persones, i sobretot mantenir una actitud positiva si hom no has estat seleccionat. “Si no t’agafen, cal tornar a començar, aixecar-se i continuar”.

“L’us de les xarxes socials és senzill, l’important es utilitzar-les amb una estrategia al darrera”. Segons Maria Redondo, consultora i docent en comunicació 2.0, per ser efectius a les xarxes primer cal treballar la marca personal, definint amb cinc paraules les habilitats i competències personals. Així aconseguirem destacar per sobre la resta de perfils similars. Linkedin és la xarxa professional per excel·lència, Google+ serveix per posicionar-se dins el cercador de google; Facebook mostra el perfil més social del nostre CV, i Pinterest, Instagram i Youtube son xarxes que ajuden a transmetre valors personals a traves de la imatge. Existeixen més de 500.000 xarxes socials al mon, i per això cal escollir la ideal.

“Tothom té una habilitat que pot encaixar en el mercat laboral”. Ho deia Maria Fontal, coach per al desenvolupament professional. Fontal va fer una sessió de coaching per millorar i potenciar les competències personals. Va posar èmfasi en què tothom és bo en alguna cosa, però cal saber identificar què ens fa diferents de l’entorn homogeni de cadascú. La coach també va dir que no totes les feines estan inventades i que cal veure quines necessitats fan falta i crear-les.

“Qui te més contactes té més oportunitats”. Una afirmació de Rosaura Alastruey és pionera en la difusió del networking professional. Segons la ponent, Catalunya es situa en cinquena posició de les Comunitat Autònoma en el mercat ocult, és a dir, el mercat de les ofertes de feina que no es publiquen. Avui la majoria d’oportunitats laborals sorgeixen a través dels contactes. “Fer xarxa és treball, és l’art de construir i mantenir relacions personals molts generoses”.

 

 

 

 

 

 

Altres notícies

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.