Un nou WebinarUEA exposa l’impacte i la recuperació del sector turístic de la mà de l’Agència Catalana de Turisme

14.05.2020

La pandèmia de la Covdi19 ha afectat a l’economia i en major o menor mesura als diferents sectors econòmics. Un dels més perjudicats és el del turisme que ja ha vist perdre la temporada de Setmana Santa. Quin impacte té la Covid19 en aquest sector i com s’ha de recuperar l’activitat? Aquesta és la pregunta que va centrar una nova sessió online organitzada per la UEA en el cicle de Webinars temàtics, i a la que van donar algunes respostes David Font, director de l’Agència Catalana de Turisme, i Damià Serrano, director de Màrqueting d’Experiències i Recerca de l’ACT. La sessió va comptar amb la col·laboració del Consell Comarcal de l’Anoia, l’Ajuntament d’Igualada i el Gremi d’Hostaleria de la comarca (GHITA).
David Font va explicar que des de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) “ja van intuir que alguna cosa passava quan es va cancel•lar el Mobile World Congress” i que ja en plena pandèmia van centrar els esforços en l’emergència del moment, tancant els centres turístics, repatriant als turistes als seus països d’origen i sobretot “preservant una partida de recursos econòmics” per ajudar al sector.
Paral•lelament a aquest treball l’Agència Catalana de Turisme també està analitzant com es comportarà el turisme aquest estiu, i també la temporada tardor-hivern i primavera del 2021. Segons les dades obtingudes David Font va afirmar que el turista donarà valor a la seguretat sanitària i en aquest sentit “les destinacions i els establiments han de generar confiança i donar certes garanties pel que fa a l’aplicació de les mesures correctes en termes de salut i d’higiene”.
Font també va destacar que a nivell internacional Catalunya és una de les destinacions preferides per als turistes però que “aquest estiu haurem de refiar menys del turista internacional”. Davant d’aquesta situació “la campanya de turisme que impulsem des de la Generalitat té per objectiu fidelitzar el turista català i atraure el turista espanyol”. El director de l’Agència Catalana de Turisme també va avançar que segons les dades amb les que treballen, “els entorns rurals amb allotjaments d’agroturisme, com és el cas de l’Anoia” podrien ser decisius en l’elecció de destins per anar de vacances, ja que el perfil del turisme domèstic i de proximitat és el que guanyarà pes degut a la limitació de moviments.
El director de Màrqueting d’Experiències de l’Agència Catalana de Turisme, Damià Serrano, va afegir que, a més del creixent interès per l’agroturisme, el “turisme paisatgístic guanyarà adeptes” i això és positiu per l’Anoia “ja que té un gran potencial, amb entorn molts diversos i oposats, que aprofitar i utilitzar per a la promoció turística”. També va animar a les empreses a “mirar més enllà de l’Anoia i potenciar els valors turístics del territori creant estratègies de col•laboració amb agents d’altres comarques pròximes”.
En la seva exposició Damià Serrano també va recordar que l’Anoia és una de les tres comarques catalanes escollides per a la prova pilot a Catalunya del Med Pearl, un projecte europeu que es desenvolupa en zones de baixa densitat turística però d’alt potencial per desenvolupar productes Slow Tourism.
Aquest webinar i la resta de sessions online organitzades per la UEA es poden recuperar en aquest enllaç: https://bit.ly/3fJRilx

 

 

Altres notícies

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.