La Unió Empresarial de l’Anoia (UEA) per tal de seguir donant resposta i acompanyar a les empreses i persones treballadores de la comarca, ha realitzat nous webinars, un cicle de píndoles que tenen per objectiu resoldre els dubtes, necessitats i inquietuds que tenen les empreses, però també, de dotar-los-hi les eines perquè es consolidin i creixin, davant la situació generada per la pandèmia de la Covid-19.
Un total de 400 assistents de diverses empreses han participat en aquesta 3a temporada que gràcies a aquest cicle de sessions online, les empreses i persones treballadores poden aprendre i conèixer de prop com actuar davant aquesta situació, i també, resoldre les diverses qüestions que tinguin en relació a les diverses temàtiques que s’hi treballen gràcies a la col·laboració d’experts i expertes. Unes sessions que permeten la millora relacional i la competitivitat de les persones treballadores i de les empreses.
Durant aquest període, s’han celebrat diverses sessions online. Per exemple, es va parlar de la Reforma del Pla General Comptable 2021, un webinar que va estar coorganitzat amb l’ACCID (Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció) i on s’hi exposaren les principals novetats comptables que s’incorporaren al Reial Decret que modifica el PGC. Aquesta sessió va anar a càrrec de Jordi Rizo, professor associat de la UAB, membre de l’ACCID, assessor, professor del màster en comptabilitat superior i auditoria UAB-CEC, expert comptable acreditat.
També es va comptar gràcies a la coorganització de l’ACCID, dues sessions informatives més: una sobre la situació actual i perspectives del teixit empresarial -que va anar a càrrec d’Oriol Amat, catedràtic d’economia financera i comptabilitat de la Universitat Pompeu Fabra, degà de la Barcelona School of Management (UPF-BSM), vicedegà del Col·legi d’Economistes de Catalunya i vicepresident de l’ACCID. I l’altra, sobre com afrontar una ronda de finançament, enfocada sobretot a les startups i a través d’una visió estratègica i financera, i que va anar a càrrec dels economistes Andrei Boar i Fàtima Vidal.
Més endavant, per donar eines tant als equips de recursos humans de les empreses anoienques, com per a persones treballadores interessades, es van organitzar diversos webinars enfocats a la millora de la comunicació i les relacions laborals.
En aquesta línia, Roger Bascones -coach transpersonal, consultor i formador-va oferir una jornada sobre com millorar aquestes relacions en l’entorn laboral a través de dos conceptes: el líder coach i el family team, claus per tenir equips saludables. D’altra banda, Jordi Tarragona -conseller de famílies empresàries-, qui va apropar les claus per millorar la comunicació dins la família empresària. L’últim webinar realitzat fins ara, va comptar amb Laura Ravés, economista i coach, fundadora de Hi Happiness. Ravés va exposar com el mercat laboral, que s’ha fet global gràcies al teletreball, les empreses han de treballar més que mai la seva proposta de valor.
2.679 assistents en total en tots els webinars UEA
Des de la seva creació -a l’abril de 2020- fins el dia d’avui, s’han realitzat 43 webinars que han comptat amb l’assistència de 2.679 persones en total. S’han tractat temàtiques molt diverses: des de normativa laboral; els ERTOs; la prevenció de riscos; perspectives econòmiques; màrqueting digital; com vendre a través de les xarxes socials; l’e-commerce; ajuts i subvencions, normatives, mesures i ajuts; gestió emocional, d’equips i lideratge empàtic; estratègia empresarial; digitalització i ciberseguretat; fiscalitat, entre altres. I ha comptat amb ponents de nivell per a dur-ho a terme com Oriol Amat, catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat de la UPF; Víctor Moliner, expert i consultor d’empreses en l’àrea de vendes i màrqueting digital; Javier Creus, director i fundador de Ideas for Change, David Font, director de l’Agència Catalana de Turisme, o amb l’exconsellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, Àngels Chacón.