Com afecta l’Estat d’Alarma al tancament comptable 2019 va centrar un nou WebinarUEA

19.05.2020

“El tancament comptable 2019, per a pimes autònoms i empreses” va ser el tema que va centrar una nova sessió online del cicle WebinarsUEA. José Luis Giral, economista, expert Comptable Acreditat per REC i AECA, i tècnic tributari, va ser l’encarregat d’explicar la normativa, el possible calendari per presentar la documentació, i també de donar resposta als dubtes dels assistents. La sessió va comptar amb la col•laboració d’ACCID.
Abans de l’exposició del ponent, el membre de la Junta de la UEA, Xavier Carles, i el vicepresident de l’ACCID, Oriol Amat, van donar la benvinguda a tothom i van agrair l’assistència de l’Honorable Consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, qui va felicitar a les dues organitzacions per aquesta sessió online i es va posar a la seva disposició per treballar estratègies amb l’objectiu de revertir la situació econòmica actual derivada de la Covid19 i que tant afecta al teixit productiu.
El tancament comptable és una posada en escena de les dades de l’empresa a Organismes oficials, Bancs, Terceres persones i Accionistes. Un exercici que fan anualment les empreses, però que segons l’expert Comptable, José Luis Giral, a causa de la problemàtica de la Covid19 “enguany s’han vist alterades les dates de confecció i presentació, així com alguns principis”. Per tant, “dades que són d’un any normal, el 2019, es presentaran en un any totalment anormal i encara incert, el 2020”, va assegurar.
El 14 de març es va decretar l’Estar d’Alarma i això segons Giral “significa que encara no s’havia tancat l’exercici del 2019 de manera oficial, ja que el tancament definitiu, en teoria, era el 31 de març”. En aquest sentit, “les empreses hauran de seguir les directrius de la nova normativa acordada pel Govern i l’obligació de lliurar una infinitat de documentació comptable”.
Davant d’aquesta situació el ponent va aconsellar a les empreses que “la informació continguda en la comptabilitat mostri la imatge fidel del patrimoni, de la situació financera i dels resultats de l’empresa. Una imatge lliure d’errors en què no existeixin fallades i que totes les anotacions han estat correctament comptabilitzades”.
L’expert comptable també va esmentar que a causa de l’Estat de l’Alarma i la paralització de l’economia, els terminis s’han vist afectats a l’hora de complir amb les obligacions de legalització de llibres i dipòsit de comptes. Per tant “el calendari encara es incert ja que les dates per presentar la documentació depenen del dia que finalitzi l’Estat d’Alarma i de moment sembla que aquest es prorrogarà”.
El WebinarUEA va ser un punt d’ajuda i reflexió tant per a autònoms, pimes, empreses, com per a assessors i comptables. En total més de 170 persones van assistir a la sessió online.
Aquest webinar i la resta de sessions online organitzades per la UEA es poden recuperar en aquest enllaç: https://bit.ly/3fJRilx

Altres notícies

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.