Sota el títol “Les noves obligacions en prevenció de blanqueig de capital i finançament del terrorisme”, la sectorial d’assessors de la Unió Empresarial de l’Anoia va organitzar la darrera jornada formativa d’aquest any conjuntament amb ACCID, l’Associació Catalana de la Compatibilitat i la Direcció. Aquesta sessió va anar dirigida als professionals del sector de les assessories i gestories de la comarca de l’Anoia.
L’objectiu de la sessió informativa era la de donar a conèixer les modificacions introduïdes en les obligacions que ja havien de complir, així com també les noves obligacions com pot ser l’establiment d’un canal de denúncies anònim o la inscripció obligatòria al Registre Mercantil. En aquest sentit, la sessió va servir com a mecanisme per donar a conèixer les noves obligacions, així com també resoldre dubtes envers aquesta matèria al sector.
La sessió informativa va comptar amb les ponències de Gemma Ramoneda i Edgar Sánchez, assessors jurídics experts en blanqueig de capitals que van explicar les normatives aplicables i els subjectes obligats a complir la normativa específica en prevenció de blanqueig de capitals i finançament del terrorisme. L’acte també va comptar amb l’assistència del President de l’ACCID, Daniel Faura, i el corresponsable de la sectorial d’assessors de la UEA , Amadeu Morros.
Objectiu: evitar el blanqueig de capital
Amb l’objectiu d’evitar el blanqueig de capital, la normativa de Prevenció del Blanqueig de Capitals (LPBC) regula certes obligacions, actuacions i procediments que hauran de complir els subjectes obligats, és a dir, les persones físiques i jurídiques a les quals la norma imposa determinades obligacions de cura i control respecte dels seus clients.
El nou reglament de la llei diferencia les obligacions pel volum de les empreses. Per exemple, les empreses amb menys de 10 treballadors i que facturin menys de dos milions d’euros a l’any tenen unes obligacions més reduïdes. La nova normativa també endureix les sancions adaptant els límits sancionadors als llindars màxims establerts per la normativa de la UE. Entre les noves obligacions que regula la llei destaquen: l’obligatorietat de nomenar un representant davant el SEPBLAC (Servei Executiu de la Comissió de Prevenció del Blanqueig de Capitals), la identificació i coneixement dels seus clients i les seves activitats, formar al personal perquè coneguin les obligacions i d’aquesta manera sàpiguen identificar operacions sospitoses, disposar d’un manual de procediments i una auditoria anual de les mesures implantades per un expert extern -reconegut pel SEPBLAC- que haurà de comunicar a aquesta unitat que l’ha realitzat. Davant els dubtes que pot generar aquesta nova llei, la sectorial recomana l’assessorament per professionals qualificats.
La sectorial UEA assessors
La sectorial dels assessors de la Unió Empresarial de l’Anoia està formada per una trentena d’assessors i gestors de la comarca Properament, la sectorial organitzarà una nova xerrada sobre el programari per agilitzar la gestió empresarial dels assessors. Aquesta activitat es farà el proper 19 de desembre a la seu de la Unió Empresarial de l’Anoia. Per confirmar assistència, cal enviar un correu electrònic a montse@uea.cat.