Curs bonificable: Tècniques per negociar amb grans comptes (impartit per Mónica Mendoza)

Associats: 400 €
No associats: 550 €

Objectius del curs

  1. Entendre les particularitats de la negociació amb comptes clau respecte a altres tipus de clients.
  2. Desenvolupar estratègies per preparar i afrontar negociacions complexes i de vegades de llarg recorregut.
  3. Conèixer les diferents figures dins d’una gran organització i com influir en cada una d’elles.
  4. Millorar les habilitats comunicatives i de persuasió adaptades al context B2B.
  5. Aprendre a defensar el valor i el marge en escenaris de pressió per preu.
  6. Dominar tècniques per descobrir necessitats reals i co-crear solucions amb el client.
  7. Identificar errors habituals en la negociació amb grans comptes i com evitar-los.
  8. Posar en pràctica el procés negociador mitjançant simulacions reals i role play.

Dirigit a: professionals de vendes, responsables de comptes, gerents comercials i equips de desenvolupament de negoci.

Programa del curs:

  1. Introducció: què vol dir negociar amb grans comptes
    • Diferències entre client mitjà i compte clau
    • Què esperen els responsables de compres professionals
    • Complexitat, risc i temps en la negociació B2B
    • Què són les plantilles
  1. Preparació estratègica de la negociació
    • Anàlisi de la compte: necessitats, KPI, cultura i objectius
    • Definició del MAAN, objectius mínims i desitjats
    • Variables negociables i concessions
    • Dossier de preparació: què portar a la reunió i com argumentar
  1. Venda consultiva aplicada a grans comptes
    • Tècniques per descobrir el “pain” i aportar solucions a mida
    • Construcció de valor per a diferents interlocutors
    • Motivacions de compra
    • Preu, transport, forma de pagament, entrega, servei postvenda, garanties…busquem més variables de negociació
  1. Procés de negociació amb grans comptes
    • Fases de la negociació: des del contacte fins al tancament
    • Negociació amb múltiples interlocutors o comitès
    • Tècniques de pressió habituals del client: silenci, demora, subhasta encoberta…
  1. Gestió d’objeccions i pressió pel preu
    • Com respondre a objeccions tècniques, econòmiques o polítiques
    • Posicionament de valor versus comparació amb la competència
    • Defensa del preu i del marge
  1. Tancament i seguiment en comptes clau
    • Senyals de compra i tècniques de tancament
    • Formalització d’acords: pilot, contracte marc, etc.
    • Claus per fer un bon seguiment i fidelització post-negociació
  1. Dinàmica final: role play de negociació
    • Simulació d’un escenari habitual en negociació de grans comptes
    • Feedback per part del formador/a
    • Reflexió i tancament

Informació del curs:

  • Data: dilluns 10/11/25 de 9 h. a 14 h. i de 15 h. a 18 h.
  • Durada total: 8 h.
  • Lloc: Unió Empresarial de l’Anoia
  • Preu (parcialment bonificable): 400 €/socis – 550 €/no socis
    • La UEA gestiona de forma gratuïta la bonificació del curs
  • Experta: Mònica Mendoza, és una de les conferenciants més sol·licitades en temes d’estratègia comercial, intel·ligència emocional i vendes.
    • Inclosa en el llibre TOP 100 SPEAKERS segons la prestigiosa agència de speakers Thinking Heads.
    • Imparteix conferències a l’Argentina, l’Uruguai, Mèxic, Costa Rica (Banc Nacional de Costa Rica), Paraguai, entre altres països.
    • Llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, Programa de Direcció de Vendes per EADA i Programa de Creixement d’Empreses per IESE.
    • Sales Trainning per Dale Carnegie i certificada com Coach Comercial per CIE Barcelona. Seminari Tonny Robbins. (London).
    • Actualment docent a l’escola de negocis ESADE, i professora oficial del Col·legi d’Agents Comercials de Barcelona (COACB).ç
    • Autora dels llibres: “El que NO et compten en els llibres de vendes” (10a.Edició) , “Píndoles de Motivació per a Comercials i Emprenedors” (5a.Edició) i “Les Úniques 12 maneres de captar clients” (Editorial Planeta).