Fira Igualada ha presentat les novetats de la 72a edició de FirAnoia, la gran fira multisectorial de la comarca, que omplirà Igualada del 19 al 21 de setembre amb 137 expositors, una vintena més que l’any passat. L’edició d’enguany aposta per la sostenibilitat, l’estrena d’uns estands de disseny i producció local amb el leitmotiv “Terra i futur”.
La fira també obrirà la porta a nous projectes amb l’Espai POPUP, creat de la mà del projecte de La Incubadora d’empreses municipal, on emprenedors locals mostraran iniciatives de manera efímera. L’Espai Podcast, en col·laboració amb Ràdio Igualada, i la programació cultural amb espectacles i música completaran aquesta mirada cap al talent emergent. A més de l’oferta empresarial, FirAnoia vol ser també un aparador cultural i artístic, amb activitats que donaran visibilitat a creadors locals i a propostes de rellevància per a la ciutat. Les famílies hi trobaran la MiniFira i el joc ExplorAnoia, que proposa descobrir segells amagats pel recinte. Així mateix, hi haurà més oferta cultural amb actuacions tradicionals de les entitats locals.
El vessant més tradicional també guanya protagonisme. La Fira d’Artesania obrirà des de divendres i, de manera excepcional, s’hi sumarà el Mercat d’Antiguitats en dissabte, omplint el Passeig Verdaguer de punta a punta. En paral·lel, l’Espai Automoció sortejarà 3.000 € entre compradors de vehicle i la Mostra d’Entitats recuperarà presència pròpia dins el recinte.
Amb 137 expositors —una vintena més que l’any passat— i 16.800 m² d’oferta, FirAnoia es consolida com la fira multisectorial més gran de la comarca. Els horaris seran divendres (17–21 h), dissabte (10–14.30 h i 17–21 h) i diumenge (10–14.30 h i 17–20 h).