Gestors i assessors fan pinya per millorar la situació del sector

29.09.2016

Formació especialitzada, evitar l’instrusisme i aconseguir una finestra especialitzada en determinats organismes administratius. Aquestes són algunes de les conclusions que van sorgir del Fòrum Empresarial centrat en el sector de les gestories i assessories.

A la trobada, organitzada per la Unió Empresarial de l’Anoia, hi van assistir una vintena de professionals anoiencs del sector per explicar les necessitats que tenen a nivell professional i la conveniència de col·laborar i establir sinèrgies entre ells, per a la millora de la situació del sector.

Aquest col·lectiu considera que cal donar visibilitat al sector, tenir consciència de sector econòmic i evitar l’intrusisme professional aplicant determinades mesures com ara exigir la col·legiació per a impartir determinats serveis d’assessorament i gestió. El sector assegura que la crisi econòmica ha provocat que certes persones sense una qualificació adequada ofereixin serveis de molt baixa qualitat .

Pel que fa a les necessitats, els gestors i assessors opinen que s’hauria d’aconseguir tenir una finestra especialitzada en determinats organismes administratius com l’Agència Tributària. Asseguren que la seva feina els porta sovint a anar a fer gestions a les seus de diferents organismes administratius i en aquest sentit la creació d’una finestra agilitzaria els tràmits i les gestions.

Una altre de les necessitats destacades és la formació. Consideren que a la comarca hi hauria d’haver estudis especialitzats per als gestors ja que actualment s’han de desplaçar a Barcelona per a formar-se. Així mateix, també veuen convenient que es creï una borsa de professionals docents per a aquelles empreses, entitats o organismes que necessitin un expert per a impartir un curs o taller. Asseguren que a la comarca hi ha bons formadors i cal potenciar-los.

A nivell comarca els gestors i assessors opinen que cal captar inversions i sobretot fer valer la capitalitat per evitar que determinats organismes marxin d’Igualada, com el cas recent de l’Oficina liquidadora. Precisament, en relació a la desaparició d’aquesta oficina, el col·lectiu de gestors i assessors s’han sumat al manifest conjunt que Ajuntament, Consell Comarcal, Síndica de Greuges i entitats socioeconòmiques han signat per tal que es mantingui el servei i es disposi d’una oficina de gestió integral.

El Fòrum Empresarial dedicat al sector de les gestories i assessories va ser una trobada productiva segons els participants, i volen organitzar noves reunions per seguir fent pinya, millorar la situació del sector i sobretot per començar a treballar en els primers objectius.

Altres notícies

Ajuts per a la contractació de persones autònomes

Ajuts per a la contractació de persones autònomes

El Departament d’Empresa i Treball obre una nova convocatòria del programa “TU+1”, que subvenciona la contractació indefinida d’una persona treballadora desocupada per part de les persones treballadores autònomes que no tinguin cap assalariat al seu càrrec.  Les...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.