Igualada acull l’edició de tardor de la 10a Setmana de l’Ocupació amb l’objectiu de seguir oferint eines, competències i oportunitats laborals

20.10.2021

L’Ajuntament d’Igualada i la Unió Empresarial de l’Anoia organitzen una nova edició de la Setmana de l’Ocupació – Igualada Prepara’t. Es tracta d’un programa que ofereix un conjunt d’eines formatives i informatives a les persones que estan a l’atur, en procés de recerca de feina o que busquen fer un canvi professional.

Des d’aquest 2021, l’organització del Prepara’t va decidir impulsar aquest programa en dues edicions durant l’any gràcies a la seva bona acollida: la primera, que va celebrar-se durant la primavera; i la present, per celebrar-se els dies 9 i 10 de novembre, al Kiosk del Rec d’Igualada, en format presencial i amb aforament limitat.

El fet que se celebri dos cops l’any permet que s’espongin els actes; però a la vegada, permet que es dupliquin les oportunitats per millorar les habilitats professionals gràcies a les conferències dels experts, i també, per postular a diverses ofertes de feina gràcies a l’activitat relacional, anomenada Connecta. En aquests moments, segons l’Observatori de Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya, la comarca de l’Anoia compta amb 7.4141 persones aturades (-205 respecte el mes anterior) i amb una taxa d’atur registral del 15,40%.

9 i 10 de novembre: Prepara’t edició tardor

Aquesta edició seguirà amb la mateixa tònica: una jornada estarà dedicada a activitats formatives amb conferències i tallers que giraran al voltant de la recerca de feina (el dimarts dia 9 de novembre); i l’altra jornada, tindrà lloc el Connecta (el dimecres 10 de novembre), el punt de trobada i connexió entre empreses que cerquen personal per a les seves plantilles i persones que busquen feina.

Sense cap mena de dubte, l’Igualada Prepara’t es converteix en una bona oportunitat per conèixer les darreres tendències en la recerca de feina de la mà de ponents experts que donen eines, recursos i guies; que serviran, posteriorment, a la trobada amb els responsables de recursos humans de diferents empreses de la comarca que cerquen personal per a les seves organitzacions. Per tant, el Prepara’t que ja recupera la presencialitat, seguirà tenint com sempre els mateixos objectius: seguir oferint eines, competències i oportunitats laborals.

9 de novembre: Inauguració, conferències i tallers

Aquesta nova edició arrencarà el proper dimarts 9 de novembre de 2021 a les 09.3h amb la conferència de benvinguda per part del regidor de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, Jordi Marcé; i el president de la Unió Empresarial de l’Anoia, Joan Domènech. A través d’aquesta conferència, s’exposarà la situació del mercat laboral a l’Anoia i també, les diverses eines que les entitats que representen posen a disposició de les persones que busquen feina.

Seguidament, a les 09.45h hi haurà la conferència “Claus per assolir resultats extraordinaris a la vida”, a càrrec de Rafa Rodríguez García, psicòleg, coach i formador internacional. Rodríguez oferirà als i les assistents una ponència basada en una experiència formativa que permetrà identificar les claus que fan que les persones assoleixin resultats extraordinaris en les diferents àrees de la vida, focalitzant el que de debò es vulgui aconseguir.

Més tard, a les 11.30h tindrà lloc el taller “Quin és el teu objectiu professional” a càrrec de Mònica Cordobés, pedagoga i orientador acadèmica i professional de l’Àrea de Projectes Educatius i Orientació de d’EP Institut. Amb aquesta activitat es vol acompanyar a identificar aquells elements claus a tenir en compte per tal de definir els objectius professionals.

La tarda del 9 de novembre seguirà acollint més activitats del Prepara’t: a les 15.15h serà el torn de “Per fi una entrevista! I ara què?”, un viatge per l’interior de l’entrevista des del punt de vista de la persona que selecciona: a través d’aquesta conferència, s’exposaran els aspectes que s’han de tenir en compte en una entrevista de feina i s’explicaran els punts claus i les eines necessàries per encarar-la amb seguretat.

A les 16.20h, “Fes que et trobin. Marca Personal aplicada a la recerca de feina”, per tal de descobrir com atraure l’atenció de les persones responsables dels processos de selecció de les empreses, a través de les xarxes socials. Ambdues sessions s’impartiran a càrrec de Carlos Bella, docent universitari, conferenciant, consultor de desenvolupament personal i professional.

10 de novembre: el Connecta, punt de trobada d’oferta i demanda de feina

El Connecta és l’altre 50% de la Setmana de l’Ocupació d’Igualada. Va ser una novetat fa dos anys i degut al seu èxit, s’ha decidit continuar amb aquesta activitat. Es tracta d’un punt de trobada entre empreses que cerquen personal per a les seves plantilles i persones que busquen feina. L’activitat tindrà lloc el dimecres 19 de novembre, a l’aire lliure si les condicions climàtiques ho permeten, al Kiosk del Rec (C/ del Rec, 50 d’Igualada). Les persones participants hi accediran només amb cita prèvia, per tal de garantir l’aforament i la distància de seguretat.

Prèviament, les persones interessades a formar part d’aquesta activitat que consisteix en una entrevista de feina, han d’enviar el CV a l’organització per tal d’organitzar la trobada amb l’empresa. En aquest sentit, les persones interessades a veure el llistat d’empreses i ofertes de feina que es presenten al Connecta, poden comprovar-ho a través del següent enllaç: https://cutt.ly/ARfoRen i enviar el CV a l’adreça electrònica femocupacio@uea.cat, detallant l’oferta de feina a la qual es vol postular abans del divendres 29 d’octubre de 2021 per garantir la cita per entrevistar-se amb les empreses.

Aquesta edició presenta el Connecta més participatiu fins al moment, amb una gran implicació de les empreses anoienques que busquen candidats per a les seves plantilles. En aquest sentit, són 19 les empreses de sectors molt heterogenis que s’hi presenten, amb més de 30 ofertes de feina de diversos perfils com: consultors, desenvolupadors java, programadors, comercials, enginyers industrials, personal de producció, back office, tècnics en sistemes audiovisuals, docents de programació, tècnics d’obres i manteniment, facility management, tècnic de compres, conductor d’autobús, controller financer, operaris, educadors socials, administratiu/ves, xofers camió, operaris de taller i de serralleria, entre altres.

Des de l’organització s’espera que aquesta edició sigui molt participativa. Per tal de participar a la 10a Setmana de l’Ocupació, cal inscriure’s a través del web www.uea.cat , especificant l’activitat a la qual s’hi vol assistir. Accés directe a les inscripcions: https://cutt.ly/mRjdiF7

Altres notícies

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.