La importància d’un pla de màrqueting digital per a un projecte comercial centra el WebinarUEA
06.05.2020
En el marc del cicle de píndoles online que organitza la Unió Empresarial de l’Anoia, dimarts va tenir lloc una nova sessió formativa enfocada en aquesta ocasió al màrqueting digital.
Marc Fernández, director d’INNIO, empresa d’estratègia i consultoria per a millorar el negoci, va explicar com crear una correcta estratègia de màrqueting digital, què hem de tenir en compte, i quines eines ens poden ajudar a l’hora d’implantar-la. I és que segons Fernández, “en un món cada vegada més digital, on els consumidors es mouen molt per les xarxes socials, és important que qualsevol projecte comercial implanti un pla de màrqueting digital que desenvolupi la marca, la diferenciï de la competència i garanteixi la captació i el manteniment de nous usuaris cap als seus espais digitals”.
Per Fernández el primer pas a realitzar és definir la proposta de valor del producte o servei que volem vendre, és a dir, identificar el valor afegit que ens diferencia de la competència, com pot ser el preu, la novetat, qualitat, estatus, rendiment, personalització, etc.
El següent pas seria concretar els objectius que volem aconseguir amb aquest nou producte o servei i marcar les accions que ens ajudaran a assolir-los. Per desenvolupar aquest pla d’acció és important preguntar-se com està el nostre sector, qui és la nostra competència i com comunica, què ens fa millors o pitjors, consultar les tendències de consum del moment a través de Google Trends, buscar on es troba el nostre públic objectiu en el món digital, i sobretot tenir clars els recursos que tenim per a desenvolupar aquest pla d’acció. És en aquesta fase, segons el ponent, quan “hem d’observar com es comporta el consumidor en l’àmbit comercial i fer dels canals digitals els millors aliats per a la venda de productes”.
Marc Fernández va explicar que un cop enllestit el pla d’acció cal posar-lo a la pràctica i per això s’ha d’analitzar els aspectes tècnics que necessitarem com llogar un hosting i un domini per allotjar la nostra pàgina web, tenir en compte els aspectes legals, logístics, i el sistema de compres, en cas de ser un ecommerce.
Per finalitzar el WebinarUEA, Marc Férnandez va de destacar les 4 fases que hem de seguir un cop desenvolupat tot el pla de màrqueting digital: atracció de nous usuaris, conversió, fidelització dels usuaris que ja tenim, i finalment brand lovers.
El passat dilluns dia 22 de novembre, a la Unió Empresarial de l�Anoia va tenir lloc un Seminari que va tractar sobre la Reforma de la Llei conta la Morositat i la Llei de Serveis de Pagament .El Seminari estava impartit per Pere J....
“LA NOVA NORMATIVA MEDIAMBIENTAL i LA SEVA AFECTACIÓ A LES EMPRESES” i “LA NORMA ISO 14001: EL RECONEIXEMENT D�UNA BONA GESTIÓ AMBIENTAL" Una xerrada que programa LA UNIÓ EMPRESARIAL DE...
El passat mes maig la UEA va rebre una delegació xinesa de la Zhejiang Ninghai Economic Development Zone . Gràcies al seu desenvolupament i nivell d�infraestructures, aquesta zona està absorbint ràpidament la...
Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.
Utilitzem cookies al nostre lloc web per oferir-vos l’experiència més rellevant recordant les vostres preferències i repetint visites. En fer clic a "Acceptar", accepteu l'ús de les cookies per obtenir la millor experiència en les visites a la nostra web.
Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència mentre navegueu pel lloc web.
D’aquestes, les cookies que es classifiquen com a necessàries s’emmagatzemen al vostre navegador, ja que són essencials per al funcionament de les funcionalitats bàsiques del lloc web. També fem servir cookies de tercers que ens ajuden a analitzar i entendre com utilitzeu aquest lloc web. Aquestes cookies s’emmagatzemaran al vostre navegador només amb el vostre consentiment. També teniu l’opció de desactivar aquestes cookies. Però desactivar algunes d’aquestes cookies pot afectar la vostra experiència de navegació.
Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.
Totes les galetes que poden no ser especialment necessàries perquè el lloc web funcioni i s’utilitzen específicament per recopilar dades personals de l’usuari mitjançant analítiques, anuncis i altres continguts incrustats s’anomenen cookies no necessàries. És obligatori obtenir el consentiment de l\'usuari abans d\'executar aquestes cookies al vostre lloc web.