La indústria concentra un terç del valor afegit brut a l’Anoia

17.07.2025

Segons l’estudi “Polígons d’activitat econòmica a Catalunya: reptes i escenaris reguladors”, elaborat pel Departament d’Empresa i Treball amb la col·laboració del Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona, Catalunya compta amb un total de 1.448 polígons d’activitat econòmica (PAE). Aquests recullen 45.635 empreses i ocupen una extensió de 29.352 hectàrees de sòl industrial, segons dades del Sistema d’Informació de Polígons d’Activitat Econòmica (SIPAE).

En termes generals, els polígons catalans tenen una mitjana de gairebé 36 empreses per unitat i una ocupació del 74%. Tot i això, hi ha diferències territorials significatives: si s’analitza la proporció per nombre d’habitants, les comarques centrals lideren amb una densitat de 6,2 polígons per cada 10.000 habitants. L’activitat econòmica industrial de la comarca de l’Anoia es localitza principalment en els 34 polígons repartits en 15 dels municipis, amb 690 hectàrees i gairebé 1.050 parcel·les. Hi ha 4 grans àrees geogràfiques. La Conca d’Òdena amb 412.03 Ha a Igualada, Vilanova, Montbui i Òdena. Capellades, la Torre, Piera i Masquefa amb 160 Ha. El Bruc, Hostalets i Castellolí amb 82 Ha i l’Alta Anoia amb 35 Ha.

Capellades, el municipi anoienc amb un percentatge més elevat en el conjunt del VAB

A Catalunya, el sector industrial representa un 19,02% del valor afegit brut (VAB). La indústria genera 47.158,8 milions d’euros sobre un total de 247.962,9 milions. L’Anoia és la 13a comarca on el pes de la indústria és més elevat, amb un 32,61% sobre el total del Valor afegit brut.

A l’Anoia, com a Catalunya, el sector de serveis és el que té més impacte, amb 1.765,9 milions d’euros, que representen el 61,36% del total, de 2.878,1 milions d’euros. Per darrere trobem el sector industrial, amb 938,6 milions (32,61%). La construcció, amb 148,7 milions, representa el 5,17% sobre el total del VAB a l’Anoia, on el pes de l’agricultura és del 0,87%, amb 24,9 milions.

Capellades és el municipi de l’Anoia i de les comarques centrals amb un percentatge més elevat del sector industrial en el conjunt del Valor afegit brut, concretament s’eleva fins al 59,18%, gràcies essencialment al sector paperer.

El segon municipi anoienc és Santa Margarida de Montbui (25,74%). A Igualada, el pes del sector industrial és del 23,50%. A Piera, la indústria representa el 20,51% sobre el total del VAP. A Masquefa, el VAP corresponent a la indústria és el 19,78%. Finalment, el percentatge del sector industrial en el total del Valor afegit brut a Vilanova del Camí és del 17,78%.

 

Altres notícies

Èxit d’assistència al primer acte “Aprenentatges a través de l’empresa anoienca” per al col·lectiu UEA Joves amb l’experiència de Calaf Grup en el relleu a l’empresa familiar

Èxit d’assistència al primer acte “Aprenentatges a través de l’empresa anoienca” per al col·lectiu UEA Joves amb l’experiència de Calaf Grup en el relleu a l’empresa familiar

La UEA -a través del col·lectiu UEA joves, dirigit a joves empresaris/es, directius/ves i emprenedors/es d’entre 22 i 35 anys- va organitzar la primera sessió d’un nou cicle de conferències i visites a empreses anomenat “Aprenentatges a través de l’empresa anoienca”....

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.