La UEA apropa a l’empresariat anoienc la realitat virtual i augmentada com a claus per a una estratègia empresarial d’èxit

24.10.2019

80 empreses de la comarca de l’Anoia han assistit a una jornada de coneixement impulsada per la UEA. Sota el títol “Realitat virtual a l’automoció i la indústria”, aquesta jornada s’ha emmarcat dins el projecte UEA Lab Anoia 4.0, una comissió de treball -impulsada per la pròpia entitat- que acompanya i assessora a les empreses del territori en matèria de transformació digital.

En aquest sentit -l’acte celebrat a les instal·lacions de Servisimó Igualada- ha comptat amb dues conferències que han tingut com a fil conductor la realitat virtual i l’augmentada. Dues tecnologies estratègiques que s’apliquen en els entorns empresarials i industrials, i que no només s’han convertit en una eina de venda, màrqueting i promoció; sinó també de planificació de la producció, d’estratègia, de manteniment, de maquinària i equips… Entre altres solucions i possibilitats que s’han pogut conèixer amb més detall a través d’aquesta jornada.

En aquest aspecte, les dues conferències han comptat per una banda, amb Angel Campo, director comercial de Volkswagen Spain qui ha exposat el cas de Volkswagen 4.0: és a dir, com a través de la realitat virtual i configuració augmentada s’utilitza per oferir un servei al client. Campo ha afirmat que “és molt important visualitzar cap a on aneu. Hi ha moltes solucions tecnològiques, però hem de tenir en compte cap a on volem anar per assolir els objectius de la nostra estratègia empresarial. Nosaltres tenim molt clar que l’experiència del client és quelcom molt important per treballar. En som conscients i des de Volkswagen som capaços de fer tot el procés comercial a través d’una tablet. La realitat virtual ja fa temps que l’utilitzem”.

Per altra banda, la jornada també ha comptat amb la conferència de Xavier Riba, soci-fundador i director territorial de Catalunya d’Innovae, una empresa de solucions de realitat virtual i realitat augmentada amb aplicacions en venda, formació, manteniment, logística, fabricació i control.

Riba ha explicat als assistents diverses aplicacions, solucions i resultats de realitat virtual i augmentada a la indústria, en els àmbits de la formació, el manteniment, en solucions per muntatge i control de qualitat i també els digital twins, els bessons digitals com a estratègia per interactuar virtualment amb la maquinària, els equips i serveis reals. En aquest sentit, el ponent ha afirmat que “la digitalització ens permetrà tot un tipus d’avantatges i eines per conèixer en tot moment el funcionament de la nostra empresa en tots els aspectes: treballadors/es, màquines, clients… Per conservar i mantenir el know-how dins l’empresa”.

La jornada ha finalitzat amb un dinar a peu dret on els assistents han pogut compartir i intercanviar les seves opinions i impressions. La jornada ha comptat amb el patrocini de Servisimó Igualada i la col·laboració del Campus Motor Anoia.

 

 

 

 

 

Altres notícies

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.