Workshop sobre la Targeta verda i la regulació del motor a la muntanya

02.01.2017

La regulació del motor a la muntanya i la Targeta verda van ser els protagonistes del tercer i últim workshop organitzat pel Consell Comarcal de l’Anoia, conjuntament amb la Unió Empresarial de l’Anoia, entre altres agents públics i privats del territori, amb l’objectiu de vertebrar una agenda compartida, relligar l’ecosistema i implementar actuacions per posicionar el motor com a un veritable element de competitivitat territorial a l’Anoia.

La trobada va començar amb l’explicació del projecte de la Targeta verda per part del gerent de Clustermoto, Pep Pala. És una aposta per regularitzar, mitjançant aquest document, l’ús del vehicle motoritzat a la muntanya, especialment els de motocròs i trial. La Targeta verda intenta donar resposta a la situació dels usuaris d’aquests vehicles en un moment en què la llei restringeix i persegueix el seu ús a la muntanya, cosa que tampoc agrada als fabricants i propietaris de terrenys.

La Targeta Verda serà una manera d’identificar i registrar les motos i els usuaris que vulguin accedir a unes zones a la natura, amb uns itineraris marcats i amb el permís dels propietaris dels terrenys amb coordinació amb els municipis afectats. L’accés comptarà amb una limitació de nombre d’usuaris per zona i dia, de manera que s’evitin les massificacions. La Targeta, que tindrà un preu mínim pels usuaris, anirà acompanyada d’un pla de vigilància que s’haurà d’acabar de definir en funció del resultat de la prova pilot que es farà els propers mesos a la zona del Vallès Occidental. Aquesta prova se seguirà amb interès des de l’Anoia per si l’experiència és traslladable a la comarca. Tot seguit, Jordi Mas, president de la Fundació Catalana per a l’Esport del Motor, va explicar la situació actual de les motos a la natura.

Després va tenir lloc una taula rodona en què la trentena d’assistents van poder donar la seva opinió sobre el tema. Bona part ho van veure com una bona mesura per regularitzar una situació que ara mateix no satisfà cap de les parts. Membres de motoclubs de la comarca i altres usuaris veuen molt complicat que la proposta sigui efectiva, però donen un vot de confiança a la prova pilot. Els punts que van presentar més dubtes entre els assistents van ser el control d’accés, la limitació d’espai i la necessitat d’hectàrees i el temor d’una possible massificació de les àrees limitades, malgrat les restriccions exposades.

Bona part dels presents també va coincidir a destacar la importància de regular l’accés al medi natural en general, no només dels motoristes, sinó també de ciclistes, corredors, senderistes i genets, ja que la preservació de l’entorn és una responsabilitat de tots.

A banda de les entitats i estaments vinculats al motor, com Clustermoto, la Federació catalana d’Automobilisme, motoclubs de la comarca i escoles de trial, el workshop també va comptar amb representants d’ajuntaments de l’Anoia, del Departament de Medi Ambient i Sostenibilitat, del cos d’Agents Rurals, dels Mossos d’Esquadra i de la Federació Catalana d’Associacions de Propietaris forestals.

 

Altres notícies

La indústria concentra un terç del valor afegit brut a l’Anoia

La indústria concentra un terç del valor afegit brut a l’Anoia

Segons l’estudi “Polígons d’activitat econòmica a Catalunya: reptes i escenaris reguladors”, elaborat pel Departament d’Empresa i Treball amb la col·laboració del Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona, Catalunya compta amb un total de 1.448 polígons...

Èxit d’assistència al primer acte “Aprenentatges a través de l’empresa anoienca” per al col·lectiu UEA Joves amb l’experiència de Calaf Grup en el relleu a l’empresa familiar

Èxit d’assistència al primer acte “Aprenentatges a través de l’empresa anoienca” per al col·lectiu UEA Joves amb l’experiència de Calaf Grup en el relleu a l’empresa familiar

La UEA -a través del col·lectiu UEA joves, dirigit a joves empresaris/es, directius/ves i emprenedors/es d’entre 22 i 35 anys- va organitzar la primera sessió d’un nou cicle de conferències i visites a empreses anomenat “Aprenentatges a través de l’empresa anoienca”....

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.