El WebinarUEA sobre com fer créixer l’empresa posa l’accent en la importància de tenir una estratègia de prioritats

21.05.2020

Fer créixer l’empresa en temps convulsos. Aquest va ser el tema sobre el qual es va centrar el WebinarUEA, impartit per Oriol López, assessor i expert en ajudar a les empreses a créixer, prosperar i deixar llegat. Considerat un dels assessors més inspiradors del món segons el llibre “The World’s Most Inspiring Accountants”, i autor dels llibres “Creix i Prospera” i “L’empresari proactiu”, porta més de vint anys ajudant les empreses a créixer, a través d’una definició clara de l’estratègia i una orientació total a l’acció i la qualitat de vida.
Oriol López va iniciar la sessió online exposant que estem en un mon globalitzat on les crisis han existit i sempre existiran, per tant “hem de tenir present que la incertesa forma part d’aquest món i això ens obliga a estar preparats per a qualsevol situació i a gestionar l’empresa en aquest sentit”. I un element molt important a tenir en compte “hem de ser flexibles, saber adaptar-nos, i marcar una estratègia”.
Per López “créixer és una qüestió de prioritats, i aquestes prioritats ens les marquen les circumstàncies del moment i les tendències”. La crisi econòmica que vivim derivada de la Covid19 “ens ha demostrat unes necessitats i oportunitats que cal analitzar per marcar un pla d’escalada tenint en compte la part financera (tresoreria), la part de les operacions (com es treballa internament per reduir costos) i la part comercial (com alimentem la relació amb els clients)”.
Amb aquest anàlisi fet es pot començar a treballar les prioritats. Però quines són? Segons el ponent les finances, assegurant la liquiditat, reduint costos amb eficiència; les persones, aprofitant el talent de l’empresa i analitzant qui ens cal i què necessita; la tecnologia; el màrqueting, mantenint el contacte amb els clients, tenir clar el nostre valor per convèncer a nous clients davant la competència, anticipar-nos i programar visites per endavant, etc. També es important treballar prioritats com les operacions o procediments per tenir clar si hem d’invertir en nova maquinaria, o en innovar en el producte; i per últim, treballar la successió, és a dir, a mans de qui quedarà l’empresa en un futur, qui serà el propietari, o fins i tot quina és la successió de les persones que ocupen llocs de treball clau a l’empresa. Oriol López va reconèixer que parlar de successió sempre és incòmode però “en un món incert hem de tenir l’empresa preparada per a qualsevol situació”.
Un cop analitzades totes les prioritats “és important marcar un pla i tenir clar en quin moment o fase aplicarem cadascuna de les prioritats”. Per l’assessor i expert en ajudar a les empreses a créixer, “si aprenem a tenir clara una estratègia i a tenir una flexibilitat elevada ens en sortirem com a empresa i creixerem”.

Altres notícies

Creix en un 5,8% el Valor Afegit de l’Anoia al 2021

Creix en un 5,8% el Valor Afegit de l’Anoia al 2021

Aquest passat 2021, la comarca de l’Anoia ha experimentat un augment del Valor Afegit Brut (VAB), situant-se en la mateixa tònica que la mitjana catalana. Segons l’Anuari Comarcal 2022 del BBVA, a l’Anoia, l’augment del VAB al 2021 fou prou intens (+5,8%),  però...

Breu pujada de l’atur a l’Anoia

Breu pujada de l’atur a l’Anoia

La comarca de l’Anoia experimenta un lleuger augment del nombre d’aturats en tots els sectors d’activitat, excepte en el sector construcció i serveis, en relació a les dades del mes d’agost. En aquest sentit, segons les dades més recents de l’informe Pacte d’Acció...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.