Aquest curs introdueix els principals requisits del Sistema de Gestió de la Qualitat segons la norma ISO 9001:2026, amb una visió pràctica i orientada a l’aplicació dins l’empresa.
Objectius del curs
– Donar a conèixer els requisits del Sistema de Gestió de Qualitat així com els requisits de la nova versió de la norma, i els avantatges d’implantar aquest sistema de gestió, de manera que els alumnes tinguin coneixements suficients per poder-lo desenvolupar i implantar de forma eficaç a la seva pròpia organització o en qualsevol empresa en què exerceixin tasques d’assessorament.
– Proporcionar els conceptes bàsics de la gestió per processos, com a eina bàsica per realitzar una òptima planificació dels sistemes de gestió.
– Aportar coneixements sobre el control de qualitat i la reducció de costos, orientats a la millora contínua i a l’optimització de recursos.
A qui va adreçat
Aquest curs s’adreça a professionals d’empreses que vulguin conèixer o actualitzar els seus coneixements sobre sistemes de gestió de la qualitat segons ISO 9001:2026. Especialment indicat per a persones vinculades a àrees de qualitat, producció, operacions, administració, millora contínua o gestió interna.
PROGRAMA
Bloc 1. Introducció a la qualitat
1.1 Control de qualitat.
1.2 Millora contínua.
1.3 Reducció de costos.
Bloc 2. Nova norma
2.1 Nous requisits ISO 9001:2026.
2.2 Comparació amb ISO 9001:2015.
Bloc 3. Requisits de la norma ISO 9001:2026
3.1 Introducció a la norma
– Estructura i objectius.
– Principals canvis.
3.2 Context de l’organització
– Context i parts interessades.
– Abast i processos.
3.3 Lideratge
– Lideratge i compromís.
– Política de qualitat.
– Rols i responsabilitats.
3.4 Planificació
– Riscos i oportunitats.
– Objectius de qualitat.
– Gestió del canvi.
3.5 Suport
– Recursos i competències.
– Comunicació.
– Informació documentada.
3.6 Operació
-Control operacional.
– Requisits de productes i serveis.
– Disseny i desenvolupament.
– Gestió de proveïdors.
– Control de no-conformitats.
3.7 Avaluació del rendiment
– Seguiment i mesura.
– Auditories internes.
– Revisió per la direcció.
3.8 Millora
– Accions correctives.
– Millora contínua.
– Optimització i reducció de costos.
Bloc 4. Exemples pràctics
Informació del curs:
- Data: 15/10/26
- Horari: de 8:30h a 14:30h
- Durada total: 6 h.
- Lloc: Unió Empresarial de l’Anoia
- Preu (parcialment bonificable): 270 €/socis – 350 €/no socis
- La UEA gestiona de forma gratuïta la bonificació del curs
- Expert: Dr. Rajaram Govindarajan és consultor estratègic, auditor líder i professor d’ESADE amb més de 25 anys d’experiència internacional en sistemes de gestió, qualitat i excel·lència operativa. Especialitzat en ISO 9001, Lean Management i millora contínua, ha liderat projectes en sectors com la salut, l’automoció i la indústria per a organitzacions d’Europa, els Estats Units i l’Orient Mitjà. És doctor en Enginyeria i doctor en Medicina, autor de diversos llibres sobre qualitat i gestió sanitària, i expert en implantació i auditoria de sistemes de gestió, sostenibilitat i eficiència organitzativa.
*L’import del curs es facturarà abans del seu inici.
*En cas de desistiment, només es retornarà l’import del curs si es comunica amb un preavís mínim de 5 dies laborables abans de la data d’inici, mitjançant correu electrònic a formacio@uea.cat. L’import de la formació no serà retornat
a partir d’ aquesta data.
*En cas de malaltia degudament justificada i comunicada amb un preavís mínim de 5 dies, es retornarà el 50 % de l’import de la formació.
