Novetats mercat energètic

01.07.2009

En relació a la liberalització del mercat energètic, hem considerat oportú informar-vos dels següents punts:

  • La nova tarifa de llum, la denominada tarifa d�últim recurs (TUR), s�estrenarà amb un augment del 2% segons publica el BOE d�avui. Amb el nou marc legal, aquest preu es converteix en substitut de la tarifa integral dels usuaris amb una potència contractada no superior a 10KW que no vulguin subscriure contractes en el mercat lliure.
  • Els usuaris amb una potència contractada superior a 10KW que encara no estiguin en el mercat lliure, disposaran d�un període transitori de 15 mesos durant el qual podran seguir com a clients de les comercialitzadores d�últim recurs (CUR). Però a diferència dels usuaris als que fèiem referència en el punt anterior:
    • Pagaran un recàrrec del 5% sobre la tarifa d´últim recurs establerta pel govern
    • Del 20% a partir de l´1 d´abril de 2010
    • I a partir de l´1 de setembre de 2010,deixaran de rebre subministre elèctric , si no han signat un contracte amb una comecialitzadora en el mercat lliure.

Si voleu consultar els descomptes dels que podeu gaudir com a associats a la UEA, entreu a l�extranet.

Altres notícies

Creix en un 5,8% el Valor Afegit de l’Anoia al 2021

Creix en un 5,8% el Valor Afegit de l’Anoia al 2021

Aquest passat 2021, la comarca de l’Anoia ha experimentat un augment del Valor Afegit Brut (VAB), situant-se en la mateixa tònica que la mitjana catalana. Segons l’Anuari Comarcal 2022 del BBVA, a l’Anoia, l’augment del VAB al 2021 fou prou intens (+5,8%),  però...

Breu pujada de l’atur a l’Anoia

Breu pujada de l’atur a l’Anoia

La comarca de l’Anoia experimenta un lleuger augment del nombre d’aturats en tots els sectors d’activitat, excepte en el sector construcció i serveis, en relació a les dades del mes d’agost. En aquest sentit, segons les dades més recents de l’informe Pacte d’Acció...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.