Gestors i assessors fan pinya per millorar la situació del sector

29.09.2016

Formació especialitzada, evitar l’instrusisme i aconseguir una finestra especialitzada en determinats organismes administratius. Aquestes són algunes de les conclusions que van sorgir del Fòrum Empresarial centrat en el sector de les gestories i assessories.

A la trobada, organitzada per la Unió Empresarial de l’Anoia, hi van assistir una vintena de professionals anoiencs del sector per explicar les necessitats que tenen a nivell professional i la conveniència de col·laborar i establir sinèrgies entre ells, per a la millora de la situació del sector.

Aquest col·lectiu considera que cal donar visibilitat al sector, tenir consciència de sector econòmic i evitar l’intrusisme professional aplicant determinades mesures com ara exigir la col·legiació per a impartir determinats serveis d’assessorament i gestió. El sector assegura que la crisi econòmica ha provocat que certes persones sense una qualificació adequada ofereixin serveis de molt baixa qualitat .

Pel que fa a les necessitats, els gestors i assessors opinen que s’hauria d’aconseguir tenir una finestra especialitzada en determinats organismes administratius com l’Agència Tributària. Asseguren que la seva feina els porta sovint a anar a fer gestions a les seus de diferents organismes administratius i en aquest sentit la creació d’una finestra agilitzaria els tràmits i les gestions.

Una altre de les necessitats destacades és la formació. Consideren que a la comarca hi hauria d’haver estudis especialitzats per als gestors ja que actualment s’han de desplaçar a Barcelona per a formar-se. Així mateix, també veuen convenient que es creï una borsa de professionals docents per a aquelles empreses, entitats o organismes que necessitin un expert per a impartir un curs o taller. Asseguren que a la comarca hi ha bons formadors i cal potenciar-los.

A nivell comarca els gestors i assessors opinen que cal captar inversions i sobretot fer valer la capitalitat per evitar que determinats organismes marxin d’Igualada, com el cas recent de l’Oficina liquidadora. Precisament, en relació a la desaparició d’aquesta oficina, el col·lectiu de gestors i assessors s’han sumat al manifest conjunt que Ajuntament, Consell Comarcal, Síndica de Greuges i entitats socioeconòmiques han signat per tal que es mantingui el servei i es disposi d’una oficina de gestió integral.

El Fòrum Empresarial dedicat al sector de les gestories i assessories va ser una trobada productiva segons els participants, i volen organitzar noves reunions per seguir fent pinya, millorar la situació del sector i sobretot per començar a treballar en els primers objectius.

Altres notícies

La UEA engega un cicle de jornades d’estratègia empresarial

La UEA engega un cicle de jornades d’estratègia empresarial

La Unió Empresarial de l’Anoia engega aquest 2025 el “Cicle de Jornades d’Estratègia Empresarial”, una iniciativa que vol oferir als professionals, i també empresaris/es i emprenedors/es eines i coneixements pràctics per abordar els reptes actuals del món dels...

Impacte de Reempresa al teixit empresarial anoienc

Impacte de Reempresa al teixit empresarial anoienc

El programa Reempresa ha demostrat ser una eina fonamental per al teixit empresarial de l'Anoia, facilitant la continuïtat de negocis i contribuint a l'estabilitat econòmica de la comarca. Què és Reempresa? Reempresa és un model d'emprenedoria que promou la...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.