Tret de sortida a la tercera edició consecutiva de l’Igualada Mentoring, el programa que impulsa els negocis i microempreses de la ciutat

07.07.2022

El programa que dona suport a les micropimes i professionals autònoms, l’Igualada Mentoring, prepara una nova edició consecutiva. Es tracta d’un programa impulsat conjuntament per l’Ajuntament d’Igualada i la Unió Empresarial de l’Anoia amb l’objectiu d’ajudar a impulsar o fer créixer un negoci, micropime o professional autònom de la ciutat d’Igualada.

El programa, que va néixer en plena pandèmia al 2020, és un suport directe i personalitzat a través de la figura d’un mentor voluntari que acompanya aquest professional o petit empresari en el desenvolupament del seu negoci. A més, aquest programa també té per objectius evitar el tancament de negocis, evitar la destrucció de llocs de treball, evitar riscos en l’activitat professional dels autònoms, millorar la gestió dels negocis, augmentar els contactes professionals, consolidar els negocis, ampliar el coneixement i professionalitzar als mentorats com a emprenedors.

Aquesta nova edició s’ha presentat aquest dijous al matí, dia 7 de juliol, en un acte obert a tothom que estigui interessat a participar-hi. A la presentació hi ha assistit el regidor de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, Jordi Marcé; i el president de la Unió Empresarial de l’Anoia, Joan Domènech. Ambdós han posat en valor la fórmula publicoprivada per impulsar i contribuir a la competitivitat i al creixement dels projectes empresarials posant al seu abast diferents eines i recursos adaptats a les seves necessitats; i que projectes com Igualada Mentoring i la seva bona acollida i acceptació, no només fan plantejar una nova edició consecutiva, sinó també, la bona relació entre els matchs (parelles de mentors i mentorats) que afirmen, en un 80%, “que la seva relació continuarà i això ens dona a peu a pensar que s’ha establert aquesta relació de confiança i sinergia que buscàvem”.

Anna Ribera, responsable de l’Àrea d’Empresa i Coordinadora de l’Ignova  i Tecnoespai de l’Ajuntament d’Igualada, ha estat l’encarregada de fer la presentació de la 3a edició, exposant les diverses fases del programa. En aquest sentit, el procés consta d’entrevistes personalitzades a tots els mentors i mentorats per conèixer la seva especialitat i així poder realitzar l’emparellament o match, que és la clau perquè funcioni el mentoring; la formació per a mentors sobre com fer un bon desenvolupament en les sessions de mentoratge; i una formació de mentorats, de diverses temàtiques, el networking, vendes i la digitalització del negoci.

Durant la presentació d’aquesta nova edició, també s’ha comptat amb una taula rodona on hi ha participat una parella d’aquesta 2a edició, formada per l’empresa igualadina Nona BCN i les seves propietàries, la Gemma Riba i la Sílvia Farrés i Roger Casellas, vicepresident Bussiness Service a Wallbox, que han detallat la bona experiència d’haver participat al programa.

L’èxit de la 2a edició ha fet replantejar una de nova

A la darrera edició, hi ha participat 18 parelles. El perfil dels mentors i mentores que han entrat al projecte, el 25% són empresaris, i el 75%, directius o directives d’empresa, i de sectors empresarials molt diversos com: carburants, comerç, serveis, indústria del metall, gestió de residus i TIC. En canvi, els mentorats que han participat en aquesta segona edició, el 30% són empreses amb treballadors, i la resta, autònoms sense treballadors càrrec. També de sectors molt diversos, com comerços físics i online, TIC, activitats extraescolars, tèxtil, d’oci, i professionals independents.

Inscripcions obertes per participar

Les inscripcions estan limitades a 8 mentors i 8 mentorats . Per participar com a mentorat/da i rebre aquest acompanyament i suport, el programa està dirigit a petits empresaris i autònoms amb domicili fiscal a la ciutat d’Igualada. Si vols participar i rebre una nova visió i focus del teu negoci com a mentorat, clica aquí.

En canvi, per a participar com a mentor, cal disposar d’una llarga experiència com a empresari, professional o directiu d’empresa; i d’una motivació altruista, compromís i disponibilitat d’unes hores al mes per participar i actuar com a mentor o mentora; i també, viure o treballar a la comarca de l’Anoia. Si vols participar com a mentor, clica aquí. 

El programa s’inicia a partir d’avui amb l’obertura de les inscripcions i es donarà finalitzat per setembre. Data límit per inscriure’s com a mentor o mentorat: Divendres 22 de juliol per garantir una entrevista prèvia de selecció al programa.

 

 

Altres notícies

Programa �Fast Track to the Cloud�

Programa �Fast Track to the Cloud�

La comissió TIC de la Unió Empresarial de l�Anoia, TICAnoia, col·labora amb el programa de MIC Productivity: “Fast Track to the Cloud” dedicat a orientar i ajudar a les empreses de desenvolupament de software i...

Subscriu-te a la UEA Magazine, publicació electrònica periòdica amb informació sobre l’actualitat empresarial de la comarca.